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Sehr
verschieden von den drastischen Beschreibungen in Potenz-Beschwörungen
sind die Lieder des Inanna-Dumuzi-Zyklus. Der Sumerologe Jerrold S. Cooper
hält es für wahrscheinlich, dass diese Lieder für die Heilige
Hochzeit adaptierte Frauenlieder zu Festlichkeiten rund um Werbung und
Hochzeit darstellen. Inanna und Dumuzi wurden dann nur stellvertretend
für das Paar oder die Liebenden genannt.
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What
we probably have here are songs written or adapted for the sacred marriage
that reflect and perhaps contain actual women's songs sung for celebrations
and ceremonies surrounding courtship and wedding, or perhaps at more private
moments with family or friends.
Inanna and
Dumuzi could well have been the paradigmatic couple of secular love literature,
much as other divine or legendary lovers are used in other traditions. |
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J.S.
Cooper, Gendered Sexuality in Sumerian Love Poetry, in: I.L. Finkel und
M.J. Geller (eds.), Sumerian Gods and Their Representations, Cuneiform
Monographs Bd. 7, Groningen 1997, S. 97. |
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